Nuffnang

Saturday, January 26, 2019

Pilihan Raya Kecil Cameron Highland!



Saya bukanlah seorang yang suka berpolitik, tapi sebagai salah seorang rakyat Malaysia, keadaan politik ni negara ini sedikit sebanyak mempengaruhi kehidupan saya.

Pertama sekali saya ingin mengucapkan TAHNIAH saya ucapkan kepada pengundi di Cameron Highland di atas keputusan pengundian mereka yang pada pendapat saya adalah tepat. Saya bukanlah penyokong parti Barisan Nasional mahupun Pakatan Harapan. Pada PRU yang lepas saya sangat menyokong Pakatan Harapan dan sangat gembira atas pertukaran kerajaan. Namun selepas isu kesultanan melayu dan keagamaan dan perkauman dimainkan saya rasa kerajaan Pakatan Harapan patut diberi teguran di atas prestasi hambar mereka memrintah kerajaan, dan saya rasa di PRK Cameron Highland inilah teguran ini berjaya disampaikan.

Menyokong parti politik pada saya bukanlah seperti menyokong pasukan bola sepak yang kita tetap akan sokong walau apa pun berlaku. Tidak sepatutnya ada penyokong tegar sesuatu parti politik kerana penyokong tegar inilah yang akan menyebabkan pemerintah bertindak sesuka hati mereka. 

Sepatutnya - apabila kerajaan memerintah tidak dapat menjalankan tugas dengan baik kita patut bersuara, dengan memberi sokongan kepada pembangkang supaya kerajaan memerintah sedar dan memperbaiki kelemahan mereka atau berundur diri. Tetapi jika mereka melakukan tugas dengan cemerlang kita teruskanlah sokongan.

Terima kasih Cameron Highland, suara anda mewakili suara saya juga....

Ciajuolah...

No comments:

Post a Comment